Hoe COVID-19 het belang van SEO benadrukt

Marketing gerelateerd artikelen

Hoe COVID-19 het belang van SEO benadrukt

SEO (zoekmachineoptimalisatie) is altijd belangrijk geweest. Als een cruciale methode om gebruikers te betrekken bij uw webcontent, zijn de meeste bedrijven zich ervan bewust dat SEO deel moet uitmaken van een uitgebreide marketingstrategie.

Het probleem met SEO is dat het een lange termijn tactiek is, en veel van de methodologie is onduidelijk. Er is geen universele checklist voor het stimuleren van uw zoekresultaten, want zoekmachines zijn berucht om het gebrek aan transparantie over de ranking proces. Bovendien veranderen de zoekmachine-algoritmes voortdurend, dus wat een paar weken geleden werkte maakt misschien helemaal niet meer uit. Deze uitdagingen betekenen vaak dat merken moeite hebben om SEO te prioriteren boven andere, meer tastbare succesvolle inspanningen.

Vandaag de dag zijn de effecten van SEO echter duidelijk. De inspanningen op het gebied van SEO worden versterkt te midden van een crisis als die van COVID-19. Met meer gebruikers die online zoeken en minder opties voor andere marketingtactieken om te slagen, blijkt SEO een onderscheidende factor te zijn tussen merken die in deze tijd engagement blijven zien en merken die dat niet zijn.

Wat meer is, organisch verkeer is volatiel op dit moment-veel industrieën zien ofwel steile stijgingen of steile dalingen. Maar in beide gevallen helpt het om een goede SEO-strategie te hebben. Als uw industrie een toename van het zoekverkeer ziet, betekent hoog gerangschikt zijn meer klikken naar uw pagina in plaats van uw concurrenten’. Als uw branche een daling ziet, betekent hoog gerangschikt zijn dat de weinige kliks die zich voordoen waarschijnlijk naar u toe zullen gaan.

Dit is een belangrijke factor in de waarde achter SEO: het maakt niet uit welk niveau van verkeer uw bedrijf de zoektermen ervaren, door hoog te rangschikken, zorgt u ervoor dat de meerderheid van de kliks naar uw site gaan. Een gedegen advies aanvragen voor regio Noord-Holland kan onder andere bij dit online marketing bureau uit amsterdam.

Google Trends laat zelfs zien dat termen als “SEO” de afgelopen weken zijn toegenomen in het zoekverkeer, wat waarschijnlijk betekent dat bedrijven met een SEO-label eindelijk het belang ervan inzien en meer gaan leren. Gerelateerde termen zijn ook trending, zoals “SEO professional” en “marketing positionering”. Deze cijfers lijken te bevestigen dat er veel vraag is naar SEO.

Als je niet hebt gewerkt aan een SEO-plan in de loop van de tijd, kan het zijn dat je nu niet de vruchten plukt. Maar, nu je de waarde duidelijk kunt zien, heb je een kans om tijd te investeren in SEO-inspanningen die hun vruchten zullen afwerpen.

Kosteneffectief

Vergeleken met andere marketingopties is het werken aan het optimaliseren van uw zoekresultaten via SEO ongelooflijk kosteneffectief. Tenzij u een softwaretool aanschaft om uw strategie te begeleiden, zijn er geen kosten aan verbonden. In tegenstelling tot het uitvoeren van betaalde advertenties, hosting evenementen, of het werken met beïnvloeders, bijvoorbeeld, SEO is gewoon een kwestie van het blussen van grote inhoud en het op maat maken van een aantal van de specifieke kenmerken van de items die algoritmes bekend zijn om te zoeken naar.

Lange termijn groei

SEO is ook van cruciaal belang voor de groei op lange termijn. Als je een toppositie op Google verdient, blijf je daar waarschijnlijk nog een tijdje. En als je je plek verliest, is het waarschijnlijk een kwestie van het updaten van de inhoud of het maken van kleine aanpassingen hier en daar. Dit is een deel van de reden waarom SEO zo’n troef is tijdens COVID-19; merken die maanden geleden hun ranglijst omhoog werkten, genieten nu van de voordelen van het hoge verkeer, met weinig tot geen extra inspanningen vandaag de dag.

Bouwt vertrouwen

In een crisis is het opbouwen van vertrouwen met uw publiek bijzonder waardevol. SEO staat of valt met dat vertrouwen. Gebruikers hebben de neiging om te geloven in het ranking systeem van Google. Denk maar aan de laatste keer dat je naar pagina twee (of verder) van een zoekresultatenpagina (SERP) bent gegaan. Het gebeurt niet vaak, want de meeste mensen gaan ervan uit dat Google’s beoordeling van de beste links accuraat is. Voor uw merk betekent dit dat een hoge ranking u een inherent vertrouwen geeft in de ogen van de consument.

Nuttige Publieksmetriek

Door op te merken welke trefwoorden trending zijn of welke van uw site pagina’s het meest profiteren van uw SEO-strategie, leert u wat uw publiek zoekt. U zult verbaasd zijn over de pagina’s die de meeste tractie krijgen. Met deze kennis zult u in staat zijn om andere relevante content aan te passen en aan te bieden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *